Sanatos Online

Salata de sfecla rosie fiarta este un adevarat medicament

Sfecla rosie se numara printre legumele care pot fi pastrate si in lunile geroase, de iarna, fara a-si pierde calitatile. Ea reprezinta un ajutor extraordinar pentru organism, in timpul sezo­nului rece. Si inca un avantaj:

sfecla rosie este un ajutor extraordinar pentru sanatatea copiilor inca din timpul vietii intrauterine, substantele sale active protejand foetusul in pantecele mamei.

Sfecla rosie, alimentul ideal pentru gripa

Salata de sfecla se poate pastra la frigider fara probleme vreme de doua saptamani, timp in care isi va conserva proprietatile tera­peutice. Este un remediu excelent contra racelilor, bronsitelor, afectiunilor reno-urinare. De Craciun si la sarbatori, salata de sfecla cu hrean este nelipsita de pe masa multor romani, deoarece creste capacitatea de digestie si previne tot felul de tulburari digestive, cum ar fi balonarea, dispepsiile, gastritele, etc.

Sfecla rosie, buna pentru gripa

Substanta care da culoarea specifica sfeclei rosii se numeste betalaina, si este destul de sensibila la fierbere si extrem de sensibila la coacere. Ca atare, sfecla nu va fi consumata coapta, ci doar fiarta si nu oricum, ci in coaja si doar pana se inmoaie (se verifica prin impungere cu o furculita). Dupa fierbere, sfecla rosie se curata de coaja, se da prin raza­toare, se adauga 1-3 radacini de hrean rase, apoi sare, ulei si otet dupa gust, potrivit formula-as.ro. Se adauga si putina miere, dupa care se amesteca bine componentele si se pun intr-un borcan inchis ermetic.

Cum sa gatesti sfecla rosie intr-un mod incredibil de bun

In medicina naturista, sfecla este o adevarata legenda, proprietatile sale vindecatoare in bolile sangelui, in cele tumorale sau ale ficatului, fiind cunoscute inca de acum 150 de ani, cand intemeitorii terapiei naturale moderne au readus la lumina primele leacuri traditionale, prin studii stiintifice..

Bonus

Oboseala permanentă, înrăutățirea vederii și creșterea greutății – toate acestea indică insuficiența unei singure vitamine

De asemenea, ajută la combaterea simptomelor și cauzelor stresului, depresiei și bolilor cardiovasculare.

Toate vitaminele B sunt solubile în apă și sunt răspândite în întreg organismul. Ele trebuie să fie reîmprospătate zilnic, deoarece excesele sunt eliminate prin urină.

Drojdia de bere este o sursă bună de vitamina B.

Vitamina B se găsește mai ales în zona corticală și în nucleul cerealelor. O vom regăsi deci în pâinea completă și în germenii de grâu.

În doze importante se mai găsește în tegumentul tuturor cerealelor și leguminoaselor, în sămânța de in, drojdia de bere, lapte, zer, brânză, gălbenuș de ou, majoritatea

fructelor și legumelor. Ea excită pofta de mâncare, favorizează digestia, servește diverselor organe glandulare și nervoase.

Lipsa ei conduce la tulburări de circulație (edem) sau nervoase (nevrite), inclusv boala Beri-Beri, anemie, slăbiciune generală, slăbire.

În general oboseala poate fi determinată de mulți factori, de aceea ca să nu vă îngrijorați în zadar faceți mai întâi analizele necesare.

Din cauza deficitului acestei vitamine eritrocitele se pot distruge, eliberându-se astfel bilirubina, pigmentul produs de vezica biliară. Prin urmare pielea poate căpăta o nuanță palidă.

În unele cazuri rare deficitul de vitamina B12 poate influența nervul vizual și vasele retinei, poate provoca efect de vedere dublă, încețoșată sau chiar orbire temporară

De cele mai multe ori deficitul de vitamine e determinat de alimentație dezechilibrată, dar și de consumul excesiv de cafea. Vegetarienii și vârstnicii fac și ei parte din grupul de risc.