Sanatos Online

Dieta care „înfometează” cancerul și care poate trata diabetul – Iată ce trebuie făcut

Dieta LCHF – ce ar trebui să excludeți din meniu

Zahăr. Acesta e cel mai nociv produs al industriei alimentare. De asemenea se recomandă evitarea produselor alternative artificiale.

Sucuri, bomboane, băuturi energizante, ciocolată, tort, chifle, prăjituri, înghețată, dejunuri uscate. Evitați produsele aromatizate, dulci sau degresate.

Amidon. Pâine albă, paste, orez, cartofi, chipsuri etc.

Margarină. Acesta e un produs industrial ce imită untul și are un conținut anormal de mare de grăsimi omega-6 (excesul de omega-6 față de omega-3 e dăunător pentru inimă).

Bere. Asta e o „pâine lichidă”, plină de carbohidrați rapizi.

Dieta LCHF: produse recomandate

Orice carne: de vită, de porc, de pui etc. Căutați carne de casă, cea industrială e bogată în antibiotice, hormonale și alte prostii.

Pește și fructe de mare, mai ales somon, macrou sau hering. Evitați folosirea făinii pentru a prăji pește.

Ouă: fierte, prăjite, omlete etc. Iarăși căutați ouă de casă.
Fructe, mai ales avocado.

Sosuri. Puteți adăuga smântână sau uleiuri. Uleiul de cocos și cel de măsline sunt deosebit de bune.

Legumele ce cresc deasupra solului: varză, broccoli, varză de Bruxelles, spanac, castraveți, frunze de salată, ceapă verde, ardei, roșii.

Produse lactate. Optați mereu pentru produse neprelucrate: unt, smântână, iaurt grecesc, cașcavaluri grase. Evitați produsele degresate, ele sunt bogate în zahăr.

Nuci și semințe. Vor înlocui foarte eficient dulciurile.

Fructe de pădure: cele dulci în cantități limitate, cele acre – fără limită.

Dieta LCHF reprezintă un plan alimentar bazat pe un principiu simplu: consum minim de carbohidrați (anume zahăr și amidon) și consum maxim de produse bogate în lipide, proteine și fibre.

„Pentru întreținerea sistemului cardio-vascular este nevoie de grăsimi sănătoase” – asta recomandă cardiologii.

Ei neagă mitul ce face din colesterol principala cauză a stopului cardiac și a altor boli de acest fel.

Dar asta e valabil practic doar în occidentul „dezvoltat”. În țările mai puțin dezvoltate alternativa e reprezentată de carbohidrați rapizi (zahăr), fapt ce are efect negativ asupra sănătății.