Sanatos Online

5 gustari cu grasimi sanatoase, care te ajuta sa slabesti

In urma unor studii recente ne confirma ca dietele bogate in grasimi sanatoase si sarace in carbohidrati, sunt din ce in ce mai eficiente decat cele care elimina complet grasimilea din orice tip.

Aceste grasimi mononesaturate sanatoase, sunt cele din:

– oua

– avocado

– nuci

Ouale umplute, /destul de popular la noi romani, o gustare sau un antreu ouale umplute sunt o sursa sanatoasa de grasimi si proteine doar daca sunt preparate corect.

Se fierb ouale tari , si dupa se amesteca galbenusul cu iaurt degresat si putin mustar de calitate, incearca sa nu folosesti maioneza, ulei sau smantana grasa.

Guacamole, principalul ingredient eset avocado, este compus din 75% grasimi sanatoase, ele sunt in mare parte grasimi mononesaturate, favorite in slabire in zona abdominala.

Pe langa avocado mai poti adauga si putin usturoi, rosii tocate, ceapa sau putin suc de lime.

Nuci, alune, migdale condimentate.

O mana sau o jumatate de cana de mix de nuci este o gustare excelenta. iar ca sa faci lucrurile si mai interesante,

incearca reteta noastra de nuci coapte si condimentate. Sunt o sursa excelenta de grasimi si te satura suficient cat pentru 3-4 ore.

Amesteca 2 linguri de nuci, 2 linguri de migdale, 2 linguri de alune si 2 de caju, toate crude, impreuna cu 2 linguri de suc de portocale sau de lamaie, jumatate de

lingurita de boia dulce si un varf de lingurita de piper, apoi pune totul la cuptor la 180 de grade timp de 5 minute.

Iaurt cu mix de seminte, este una dintre cele mai usoaree si mai la indmana gustari, in cazul in care fulgii de ovaz nu au gust, ii poti combina cu un mix de seminte de chia, in, susan, dovleac.

Pasta de masline, incearca pasta pe care sa o combini cu 2-3 biscuiti sau paine prajita integrala, soloseste masline kalamata, ele sunt mai aromate putin si adauga putin rozmarin, oregano, ori usturoi.

Incearca aceste surse de grasimi sanatoase pe care sa le folosesti cand gatesti.

Avocado – Invata sa alegi avocado care este tare la atingere. Atunci cand fructul cedeaza cand il apesi usor, este copt. Daca ti se pare ca e ca un terci, este prea copt.

Adauga avocado tocat sau feliat in salate, foloseste-l pentru a inlocui maioneza in sandvisurile tale preferate sau amesteca-l in smoothie-urile care iti plac.

Nucile: migdalele, nucile romanesti, nucile pecan, arahidele – Mananca-le crude, ca o gustare sanatoasa, inlocuind astfel chipsurile sau covrigeii.

Le poti macina sau marunti si apoi le poti folosi pentru a crea o crusta, dand un file de pastrav prin nuci macinate, apoi soteaza-l in putin ulei de canola.

Evita nucile si alunele prajite in ulei, cu sare.

Uleiul de masline – Stropeste usor feliile de paine cu ulei, in locul untului. Soteaza legumele in ulei de masline si cu usturoi pentru a le da un plus de savoare.

Taie cartofii proaspeti, amesteca-i cu un strop de ulei si da-i la cuptorul incins, pentru a obtine o varianta mai sanatoasa a cartofilor prajiti